Pečeme štrůdlíky

7. skupina - Mgr. Jitka Pugnerová Naše skupina pracovala s jablky v praxi, a to velmi příjemné, pekli jsme totiž štrůdlíky z listového těsta. Děti pracovaly ve čtyřech skupinkách. Samy si rozdělily úkoly, přinesly suroviny a s malou nápovědou paní kuchařek se pustily do díla. Výsledky byly velmi povedené, jak jste se mohli přesvědčit během třídních schůzek – pro rodiče byla na chodbách školy připravena ochutnávka. Zkusili jsme nejen osvědčenou jablko – skořicovou náplň, ale i variace s tvarohem nebo kakaem – doporučujeme! Ve skupině pracovali Angelika Mezerová, Lukáš Giňa, Lenka Marková, Lucka Vajdíková, Ivona Jarosilová, Pavel Ilčík, Kuba Vrána, Pavel Zdeněk, Dan Bilík, Tomáš Hervert, David Mauler, Matěj Polívka a Lukáš Tonhauser.

Techniky - výtvarného zaměření

Projekt Jablko výtvarná skupina ve třetí tříděpod vedením M. Trnkové a Š. Ondrejkové Žáci byli rozděleni do pěti skupin podle náročnosti výtvarného zpracování. Používali jsme veškeré výtvarné materiály, které jsme měli dostupné např. rychle schnoucí hlínu, z které tvořily starší žákyně, vodové barvy a temperové barvy, slané těsto, prstové barvy pro mladší žáky. Děti práce bavila, spolupracovaly a vzájemně si pomáhaly. Společný výrobek můžete shlédnou na fotografiích nebo v budově II. stupně ZŠ.

Výživa

„Jablko“ – skupina č. 6 – Výroba ovocného salátu a jablko jako nedílná součást zdravé výživy REALIZACE PROJEKTU A JEDNOTLIVÉ FÁZE I. fáze - seznámení se skupinou - seznámení s cílem projektu - diskuse na toto téma - návrh a rozdělení, kdo přinese jaké pomůcky II. fáze – den projektu - příprava nashromážděných pomůcek - návrh harmonogramu jednotlivých podtémat, diskuse, návrhy, nápady, doladění nedostatků - výroba zásad zdravé výživy (sestavení devatera – následně 9 žáků sestavilo informační tabuli s těmito zásadami) - v současné době další skupinka vytváří kuchařku z jablečných receptů - výroba ovocného salátu ( žáci připravili jednotlivé druhy ovoce – umyli, nakrájeli a vyrobili salát) - celkem vznikly 3 druhy salátů - proběhla následná konzumace salátů zaměstnanci školy, poté se salátů ujala skupina ( moc jim chutnalo a nic nezbylo) Celkově hodnotím projekt jako zdařilý. Děti spolupracovaly s plným nasazením. Podařilo se zapojit i méně aktivní žáky. Vyjádření dětí bylo také velmi kladné a moc se jim den líbil. Zpracovala : Markéta Nováková

Počátek poznání

Skupina 2 Naše skupina měla za úkol zpracovat téma JABLKO, počátek poznání. Cílem bylo výtvarně vyjádřit představu ráje, místa, kde člověk „našel rozum“. Z kolektivu dětí, který byl složen z žáků různých ročníků vznikl dobrý tým. Během dopoledne z materiálů, které nashromáždili od 17.10., kdy se žáci seznámili s úkolem, vytvořili vlastní představu světa. Světa s ideálními vztahy, místa s předem splněnými přáními. Velkým přínosem byla věková pestrost a tím i různý pohled na téma. Každé z dětí vybralo, co by si v ráji představovalo a svou představu realizovalo. Seznam žáků Träger TomášKříž TomášJuríková DanielaVondrušková MichaelaČerná LenkaKříž DavidDubová LucieČapek VlastimilBanci PetrLindnerová KristýnaSchejbal JakubBilík JakubPilát MarekSchaller Michal Schimmerová Leona učitelka: E. Korbelová

Literární zpracování

Projekt „Jablko“ 8. skupina: Literární zpracování tématu Mgr. Ivo Bradáč Berko Ladislav 3. třída Bodnárová Michaela 5. třída Cholopov Radek 2. třída Krausová Soňa 9. třída Mezei Petr 6. třída Michalcová Jiřina 8. třída Mrázová Dana 7. třída Peteš Jan 9. třída Pitnerová Kristýna 8. třída Polívka Radim 1. třída Říha Petr 3. třída Sedlák František 2. třída Šimáček Petr 5. třída Tůma Michal 7. třída Žáci tříd 1. stupně tvořili básničky a říkadla. Žáci tříd 2. stupně vytvořili básničky, příběhy a historické zpracování tématu - Paridův soud.

Výtvarné zpracování

Projekt „Jablko“, který se konal dne 10. 11. 2008Skupina výtvarného zpracování pí. uč. Sylva Kozelková, Lenka Lídlová V této skupině pracovali tito žáci: Maxmilián Jungmann 1. třída Tereza Burianová 2. třída Lenka Ročkárová 2. třída Jan Tříska 4. třída Nikola Šetková 5. třída Matěj Vrána 6. třída Robert Goliáš 6. třída Petr Šnirc 7. třída Erika Filovkinová 7. třída Tony Grančarská 8. třída Tereza Štursová 8. třída Eva Kováčová 9. třída Jiří Heniš 9. třída Petr Matoušek – omluven 3. třída Děti byly rozděleny do pěti skupin podle náročnosti výtvarného zpracování. První skupina pracovala s barevným papírem, vlnou, látkou, kořením a písky. Druhá skupina pracovala s krepovým a barevným papírem formou mozaiek. Třetí skupina tvořila z rychloschnoucí hlíny a čtvrtá skupina tvořila ze slaného těsta. Pátá skupina malovala a dotvářela strom přírodními dekorativními prvky a jablko, jako symbol života, vyráběla z odpadového materiálu. Byly použity veškeré dostupné materiály, ale také netradiční, jako je např. kůže, slané těsto, sušiny a kokosové vlákno. Děti celý projekt pracovaly s nadšením a tomu také odpovídají výrobky, které můžete shlédnout na přiložených fotografiích a nebo v objektu základní školy – 5. třída. Celým projektem se nesla velmi příjemná pracovní atmosféra, která byla završena básní: „No a jak jinak než, o jablíčkách!“

Jablko_ PC

„JABLKO v lidové tradici, pranostice a součástí vánočních svátků“ (zpracování na PC – Mgr. Libuše Šťovíková) Našeho PROJEKTU 10. 11. 2008 se zúčastnili ŠIKOVNÍ ŽÁCI třída Černý Josef 9. Bureš Martin 5. Dvořák Ladislav 3. Šváb Matěj 3. Barfus Daniel 2. Peutlschmid Jaroslav 7. Czelderová Tereza 8. Juríková Natálie 4. Vyčítalová Romana 2. Nováková Nikola 6. Schejbalová Pavla 9. Barfusová Bára 7. Jabloň domácí (Malus domestica) Jablko je symbolem nesmrtelnosti - také známým symbolem lásky, proto je součástí všech substancí, které ji podporují. Polití kořenů jablečnou šťávou je obětí za usmíření stromů při obřadech. Dřevo jabloní je součástí ingrediencí pro dlouhověkost a nesmrtelnost; dále je také mimořádně vhodné pro magické hole. Šťáva jablek nahrazuje krev při obřadech, u kterých je vyžadována. Když rozkrojíte jablko, uvidíte pentagram, proto je tento plod také symbolem ochrany.

Výprava za JABLKEM

Prvňáčkové se vypravili za JABLEČNÝM projektem, aby viděli týmové výsledky svých spolužáků a učitelů :-)